ده نکته در بالا بردن سرعت ویندوز
 
به پایگاه دانلود خوش آمدید
چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, :: 1:28 ::  نويسنده : رئیسی

 

 

۳. لغو دستور اجرای اتوماتیک برنامه ها

بسیاری از برنامه ها هنگام استارت به طور اتوماتیک اجرا می شوند . آیا شما واقعا به همه آنها احتیاج دارید؟ برای اینکه از استارت شدن اتوماتیک این برنامه ها جلوگیری کنید ،  از منوی start/Run را انتخاب کرده و سپس دستور msconfig را اجرا کنید . از طریق register وبعد Auto start قادر نخواهید بود که برنامه مورد نیاز خود را به صورت مجزا انتخاب کنید ، بلکه فقط می توانید علامت تیک یا ضربدر را از جلوی برنامه هایی که نمی خواهید اجرا شوند ، بردارید .

 


 

۴. پاک کردن برنامه ها

شما همواره برنامه هایی را از اینترنت download می کنید . برای پاک کردن آنها از برنامه uninstall استفاده کنید که آن را می توانید به ترتیب از start/setting/control panel تحت نام Add/Remove program پیدا کنید . برنامه ای را که می خواهید پاک کنید مارک بزنید و بعد بر روی آیکون Add/Remove کلیک کنید . به این ترتیب برنامه به طور کامل از کامپیوتر پاک می شود .

 


 

۵. ایمیل های قدیمی را پاک کنید

ایمیل هایی که به خصوص با فایل های پیوست شده (عکس ، فیلم وفایل های موسیقی) ارسال شده اند ، باسرعت و قدرت کامپیوتر را کاهش می دهند . به همین دلیل تمام ایمیل های خود را به طور کامل بررسی کنید و آن هایی را که دیگر احتیاجی ندارید پاک کنید .

 


 

۶. Defragment کردن هارد

با دستورDefragmenter هارد کامپیوتر خود را مرتب کنید . خود این کار زمان می برد ولی در عوض سرعت کامپیوتر شما را بالا خواهد برد . برای این کار از منوی استارت programs/Accessories/system tools/Disk Defragmenter را کلیک کنید .

نکته:پس از شروع عمل Defragment کامپیوتر را به حال خود بگذارید و هیچ کار دیگری با آن انجام ندهید.

 

 

۷. عکس زمینه را غیر فعال کنید

این عکس ها با وجود همه جذابیتی که دارند قدرت و سرعت کامپیوتر را کم می کنند بنابراین بهتر است که عکس پیش زمینه را بر دارید برای این کار با کلیک راست ماوس بر روی صفحه Desktop ، properties را انتخاب کنید و در قسمت Background ، دستور None  را انتخاب کنید .

 


 

۸. فایل های موقت و آدرس های موجود در حافظه موقت را پاک کنید

در حالی که در اینترنت مشغول جستجو هستید Browser مثلا internet Explorer کپی سایت های بازدید شده را بر روی هارد قرار می دهد این کار عمل جستجو را تسریع می کند اما به تدریج مقدار زیادی اطلاعات جمع می شود که سرعت کامپیوتر را کم می کند بنابراین بهتر است که این فایل ها را پاک کنید در Browser از منوی بالای صفحهTools و سپس Internet Option را انتخاب کنید و آنگاه بر روی Delet Files ، Delete cookies  کلیک کنید .

 


 

۹. کاهش ظرفیت فایل ها و آدرس ها ی اینترنتی که در کامپیوتر ذخیره می شوند

پاک کردن هر روز فایل های آدرس های اینترنتی ، واقعا آدم را خسته می کند شما می توانید Cashe خود را طوری تنظیم کنید که فقط اطلاعات کمی را بتوانید ذخیره کنید . برای این کار در Tools ، Browser و سپس Internet Option را ا نتخاب کنید در پنجره باز شده بروی قسمتSetting کلیک کنید در آنجا قسمت Amount of disk space to use را برابر مقدار MB1 تنظیم کنید .

 


 

۱۰. به روز کردن ویندوز

شرکت مایکروسافت به طور مرتب نسخه های update ویندوز خود را برای کاربرانش ارائه می دهد در نتیجه قادر خواهید بود که داریوها و فایل های جدید را به صورت رایگان Download  کنید از منوی استارت قسمت Windows update را انتخاب کنید با این کار ویندوز نصب شده بروی کامپیوتر شما update خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 565
بازدید کل : 21900
تعداد مطالب : 252
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما